Interbuild Distribution (Nordic) använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna. Läs mer
OK
Kundtjänst | FAQ

FAQ

 
FAQ Vanliga frågor från våra kunder
 
Hur kommer man i kontakt med interbuild?
För att komma i kontakt med oss kan man skicka ett mail till info@interbuild.se eller använda sig av följande kontaktformulär. Det går också bra att ringa till vår kundtjänstavdelning på vardagar mellan 09.00 – 17.00 på telefonnummer 050 250 200.
 
När får jag min order?
Vi skickar alltid bekräftelsemail så fort din order kommit in i vårt system.
Inom 24 timmar efter att du lagt din order kommer vårt lager att ha plockat ut varorna för leverans och du får besked när varan lämnar lagret. När varan lämnat lagret får du ännu ett mail från oss med sändningsnummer på din order.
 
Hur avbokar jag min order?
För att avbeställa din order kontaktar du oss på info@interbuild.se eller ringer oss på telefonnummer 050 250 200. Om din order redan blivit skickad måste du hämta ut varan du beställt. Kontakta oss därefter för instruktioner för er retur.
 
Var är min order?
Om du fått ett sändningsnummer på din beställning kan du spåra din order genom att gå in på respektive fraktbolags hemsida och spåra din sändning.
 
Vad kostar frakten?
Frakten på de produkter du köpt framgår av beställningen på vår hemsida. I de flesta fall blir det billigare med fler produkter, men alla frakter genereras per automatik och dessa kan ses i kassan innan ni checkar ut och betalar.
 
Vad kostar returfrakten?
Om ni ångrar ert köp så måste ni själva stå för returfrakten. De flesta returfrakterna hittar ni på vår hemsida och på länken https://interbuild.se/kopvillkor/returfrakt/skulle produkten vara felaktig, ha skada eller om vi har skickat fel produkt till er, så står vi självklart för returfrakt och alla omkostnader i samband med detta.
 
Kan jag få hjälp med min order?
Du kan alla vardagar mellan 09 -17.00 ringa vår kundtjänstavdelning för att få hjälp med din beställning.  Du når oss på telefonnummer 050 250 200 eller via vår mail info@interbuild.se
 
Vilka öppettider har er kundtjänst?
Vi har öppet på vardagar mellan 09.00 – 17.00, med undantag för midsommarafton,  midsommardagen, julafton, juldagen, annandag jul, nyårsafton, nyårsdagen och trettondagen då vi har stängt.  Man kan alltid skicka ett e-post meddelande till info@interbuild.se
 
Vad har jag för garantier?
Vi på interbuild följer alltid konsumentköplagen.
 
Har ni bytesrätt?
Nej, vi erbjuder 14-dagars retur-/ångerrätt när du handlar av oss. Om du önskar en annan produkt än den du beställt skapar vi en retur och om det är inom returrätten och lägger en ny beställning till dig på rätt produkt. Interbuild följer distanshandels lagen.
 
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden varierar beroende på var du bor i Sverige.
Normalt är leveranstiden 2-4 dagar, men kan variera beroende på antalet order vi har att hantera.  Då varorna kommer direkt från vårt eget lager har vi bra kontroll på vårt flöde och skall normalt klara ovan leveranstid. När varorna är plockade skickar vi ett leverans besked till dig via mail.
 
Hur går leveransen till?
Vi levererar de flesta varor med DHL. Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08-00-18.00 till närmsta port, grind eller garageuppfart. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon/SMS av transportföretaget dagarna innan leverans för mer information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget.   
 
Kan jag ändra leveransadress?
I kassan kan du välja “annan leveransadress”. Där skriver du vilken adress du önskar att leverera din beställning till, observera att detta endast är möjligt vid kort- eller direktbetalning.
 
Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?
Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation via telefon 050 250 200 eller via mail info@interbuild.se
Vi tar sedan kontakt med dig så fort som möjligt.  Observera att skadan skall noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen. Detta är mycket viktigt då du ej kan hävda en transportskada i efterhand. Skadan ska även dokumenteras med foto, även om skadan ej syns förrän du tagit av emballaget.
 
Hur blir jag aviserad?
När ordern skickas från oss får du ett mail med ordernummer och beställning. Speditören kommer sedan att avisera dig dagarna innan leveransen via telefon/sms, du får då förslag på dag och en tidsintervall för leverans.
 
Jag får ingen träff på mitt sändningsnummer, vad gör jag?
Sändningsnumret skickas till dig normalt samma dag som din leverans lämnar lagret. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan försändelsen går att spåra via transportbolaget, speciellt om du lagt dagen en helgdag.
 
Kan jag få min order levererad senare?
För att se om vi kan senarelägga din order ber vi dig att kontakta vår kundtjänst avdelning på telefonnummer 050 250 200
 
Om jag köper flera produkter samtidigt kan jag då också få dem levererade på samma gång?
Alla dina varor som beställs från oss vid samma tillfälle levereras samtidigt.
Skulle en av varorna vara tillfälligt slut och ni godtar en senare leverans kommer detta isåfall i överenskommelse med er att skickas vid två olika tillfällen. Vid restorder, när varan är slut på vårt lager, får du en förfrågan om du vill vänta till nästa leverans kommer in. Meddela kundtjänst att din order skall levereras samtidigt, då den restnoterade produkten kommer in på vårt lager. Fraktbolaget ringer eller skickar sms och aviserar på det aviseringsnummer du anger vid beställning, i regel dagen innan leverans.
 
Måste jag vara hemma när leveransen kommer?
Ja, du själv eller någon annan i familjen måste ta emot leveransen för att kunna utesluta en eventuell fraktskada. Fraktbolagen får heller inte lämna varorna utan att någon är hemma och tar emot. Leveranserna sker på dagtid. Vid leverans krävs att du som mottagare kan legitimera dig själv. Om någon annan tar emot leveransen åt dig krävs att han/hon kan legitimera både sig själv och dig.
 
Kan ni ta bort ID-kontrollen vid leverans?
En ID kontroll måste alltid utföras vid varje leverans för att säkerställa att vi lämnar av till rätt mottagare.
 
Kan man ordna med en fullmakt?
I dagsläget har vi ej möjlighet att erbjuda ett fullmakts mottagande.
 
Levererar ni utomlands?
Vi levererar endast inom Sverige.
 
Om jag vägrar ta emot min leverans vad händer då?
Om du ej tar emot leveransen kommer vi att debitera 500 kr för icke utlöst gods samt specifik returkostnad för produkten.
 
Ändring av FAQ
Interbuild Distribution Nordic AB kan komma att från tid till annan göra ändringar i våra vanliga frågor och svar.
Den senaste versionen av vår FAQ finns alltid tillgänglig på Interbuild Distribution Nordic AB’s webbsidor.
 

Design

 
 
Don't make me think
 
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec fermentum urna eu ex dignissim, eget facilisis magna finibus. Sed congue sed nulla nec tristique. 
 
 
 

Starta

 
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec fermentum urna eu ex dignissim, eget facilisis magna finibus. 
 
 

Skapa

 
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec fermentum urna eu ex dignissim, eget facilisis magna finibus. 
 
 

Lansera

 
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec fermentum urna eu ex dignissim, eget facilisis magna finibus. 
 
 

Sprid

 
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec fermentum urna eu ex dignissim, eget facilisis magna finibus.